Red Riding Hood cape

4 jan

Ik ben een grote fan van Oliver + s. Toen dit boek uitkwam, haastte ik mij dan ook naar Julija’s. Het staat vol eenvoudige patronen met een heel duidelijke uitleg. Als eerste project koos ik de Red Riding Hood Cape, als  tussenseizoenjas voor mijn jongste. Uiteindelijk rolde dit exemplaar zo ergens begin december vanonder mijn naaimachine.

Voor de binnenkant koos ik de prachtige sioux van Petit pan,de buitenkant werd petrolkleurige nicky velours.

Met een knoopje van de rommelmarkt…

Ik koos size 5-10 voor Kato (net 5), maar het kind verzuipt erin! Hij verdwijnt dus nog eventjes in de kast…tot de lente.

12 Reacties to “Red Riding Hood cape”

  1. An 4 januari 2012 bij 21:07 #

    Nele, hij is echt héél mooi! Perfecte kleurencombinatie. Hiervoor zou ‘k even een dochter willen hebben, en dan liefst zo’n schattige als Kato.

  2. Griet 4 januari 2012 bij 21:25 #

    Wauwie! Echt heel mooi!
    En zo te zien een beter patroon dan dat van ottobre.

  3. jeannine gijsemans 4 januari 2012 bij 21:43 #

    jammer dat die van mij al zo groot is ….’t is echt weer mooi!!!

  4. Joke 4 januari 2012 bij 21:47 #

    Prachtig!
    Heel mooi, die twee stofjes bij elkaar.
    En die Kato jom!!

  5. Fo 4 januari 2012 bij 21:52 #

    Zo lief 🙂

  6. elisse 5 januari 2012 bij 09:36 #

    Kei mooi! En goed dat hij nog een beetje groot is, dan kan hij langer meegaan he 🙂

  7. Kir en haar vrije tijd 5 januari 2012 bij 11:25 #

    Ooooh, die petrol nicky is prachtig!

  8. Nelly en Rosa 5 januari 2012 bij 13:28 #

    Knappe blog! Proficiat!
    Even een klein vraagje: ik heb ook een wordpress blog … maar moet waarschijnlijk iets aan mijn instellingen veranderen, want ik krijg van een aantal mensen te horen dat ze mijn blog niet in hun blogroll kunnen plaatsen. Ik vind het echter niet … weten jullie wat ik dien aan te passen? Bedankt!

  9. Lelie 5 januari 2012 bij 17:34 #

    Super leuk!!! Ik wil eigenlijk al eventjes zo’n soort cape maken voor mezelf 🙂

  10. Janina Modaal 6 januari 2012 bij 22:41 #

    O!
    Zo schoon!

  11. balletoile 9 januari 2012 bij 19:10 #

    Zalig! Gelukkig dat zo een cape bruikbaar is in beide tussenseizoenen zodat je deze versie zeker kan gebruiken

  12. Bio 3 mei 2012 bij 19:04 #

    Het thema lijkt mij duidelijk: ‘Roodkapje’

Plaats een reactie