Hoe u zelf een broche strikt.

4 feb

Toen we drie broches uitdeelden, kwamen er veel reacties als “Die wil ik ook!”. Ik was gevleid en zou bijna voor iedereen die het wenste een broche breien. Gelukkig bedacht ik toen dat u nog een link naar de tutorial te goed had. Zo kan u zelf de breipriemen of haaknaalden ter hande nemen en uzelf opfleuren met een strik.

Om een strik te breien, baseer ik me op deze tutorial van Maedchenmitherz.

Allereerst brei je een dunne rechthoek. Voor deze kleine broche zette ik dertig steken op en breide ik acht rijen (afwisselend één rij rechts, één rij averechts).

Wanneer ik een gewenste hoogte bereikt heb, kant ik de steken af volgens deze methode. Ik zorg voor een lange draad om de strik dicht te naaien. Dit kan de opzetdraad zijn, maar bij het afkanten van het breiwerk kan u ook de draad lang afknippen.

Ik naai de strik dicht door de zijkanten aan elkaar te naaien. Daarna wikkel ik de lange draad rond het midden en zo wordt een strik gevormd.

.Een speldje bevestigen, et voila: uw eigenste strikbroche!Enkele details:

  • Als u het volledig zoals mij wil doen, is gefoefel een noodzaak en breit u geen enkele broche identiek. U speelt vlot met lengtes en breedtes omdat u weigert te noteren hoeveel steken of rijen u bij de vorige broches breide. Meer rijen breien, betekent schattigere strikjes.
  • Als u zinnens bent om een strik te bloggen: rood is geen ideale kleur om te fotograferen.
  • De stof die als achtergrond dienst doet, is een Kokka-stofje van Vermiljoen.

Een strik kan eveneens gehaakt worden. Hiervoor zijn meerdere tutorials online te vinden.

9 Reacties to “Hoe u zelf een broche strikt.”

  1. Polkadotjes 4 februari 2012 bij 19:41 #

    Schitterend vind ik dat!

  2. An 4 februari 2012 bij 23:06 #

    Jeuj! Hier gaan er veel content mee zijn. Allemaal aan de strik!

  3. Joke 4 februari 2012 bij 23:11 #

    ik vind dat kei-ferm, die brochkes van u!

    • lies 5 februari 2012 bij 08:30 #

      tof, ik denk dat ik zo eens eentje ga haken, met priemen raak ik altijd in de knoop!

  4. Omaclaudine 5 februari 2012 bij 09:50 #

    met 30 steken , 4 rechts en 4 averechts breien? Een kantsteek er bij nemen dan? Op de foto zie ik die 4R/4A niet . Maar het is het idee dat telt ! Het is een leuk concept voor beginnende breiende kids

    • Celestine 5 februari 2012 bij 10:28 #

      Nee, het is afwisselend één rij rechts, één rij averecht. Ik had dat niet goed verwoord.

  5. kelly 17 februari 2012 bij 20:57 #

    had ik dit maar eerder gelezen 🙂 heb ook ne rode geblogd! maar mijn donkere avondfoto’s trekken momenteel sowieso op nie veel 😉

  6. Something Els 19 februari 2012 bij 16:09 #

    Ook een leuke afwisseling: het einddraadje ook nog haken (allemaal lossen) en dan rond de strik draaien. Ik vind dat nog een ietsje mooier effect geven! Bedankt voor het patroontje, ik amuseer me er ook mee 😉

Trackbacks/Pingbacks

  1. We laten de postbode in zijn geloof he? « Ditjes en datjes - 15 februari 2012

    […] je er ook zo’n broche? Mensen die kunnen breien of haken stuur ik door naar de tutorial van Celestine. Andere mensen… moeten vooral niet op mij rekenen, twee linkerhanden. […]

Plaats een reactie