Flor en zijn suikers

29 sep

Al heel snel wist ik dat ik iets met dieren zou doen. Ongeacht het geslacht van de buikbewoner.

Velen dachten immers te weten wat er in mijn buik huisde, toen ze onze garage omgetoverd zagen tot een spuitfabriek. Ze bleken gelijk te hebben, maar ook voor een meisje zouden we dezelfde suikers maken.

Voor het eerst maakte ik alles zelf. Laatste kind, laatste kans!

Ik had er zin in, maar stelde uit. Nochtans word ik daar ongemakkelijk van, miss deadline, dat is een andere paspelpoes.

Het kaartje, daar liep ik ook vast. Er werd een virtuele hulplijn geraadpleegd (waarvoor dank), en zo kwam mijn brein toch stilaan op gang, met onderstaand resultaat tot gevolg (en dank aan de papa voor het photoshopwerk en het geduld). Inspiratie voor  de party animals haalde ik hier.

suikers_valies_2

Het kaartje werd als poster afgedrukt en past perfect in de oude valies.

Voor de zakjes bestempelde ik de stof, doorstikte met gouden draad en stak er een dierenbroche op. Inspiratie voor de zakjes vond ik hier.

suikers_valies_1

Verschillende dierenbroches, er werd gezocht en gekozen.

suikers_valies_3

100 glazen potjes werden gevuld met snoepjes, de dekseltjes beplakt met dieren en gespoten in drie kleuren.

suikers voor de kinders

Voor de liefhebbers waren er ook dieren en sleutelhangers met dieren. Aan elk stuk werd een geponste Flor-leeuw gehangen.

Voor de juffen van het eerste leerjaar en de tweede kleuterklas werden zakken gemaakt, opnieuw zelf bestempeld.

dierentas

dierentas_2

dierentas_3

En gevuld vertrokken ze ‘the day after’ naar de respectievelijke klasjes.

dierentas_gevuld

Flor en zijn dieren

De collega’s mochten ook niet vergeten worden!

suikers@work_2

suikers@work_1

91 Reacties to “Flor en zijn suikers”

  1. Stephanie 1 december 2016 bij 21:49 #

    Hallo, wat een prachtige doopsuiker en wondermooi geboortekaartje! Mag ik vragen hoe je het kaartje maakte? Zoals je inspiratie website, knip en plak – werk? Of heb je de beestjes ergens gevonden op een website? Ik vind het écht prachtig! 🙂

    • Joke 4 december 2016 bij 21:57 #

      Bedankt Stepanie!
      We hebben de diertjes zelf versierd, gefotografeerd en bewerkt in photoshop.
      Veel succes!
      Groetjes,
      Joke

  2. Stephanie 4 december 2016 bij 02:40 #

    Hallo! Superleuk gedaan, echt! Klein vraagje, voor Flor zijn kaartje, heb je alle dieren op internet gevonden of ben je creatief met plastieken dieren en papieren hoedjes a d slag gegaan en alles gefotografeerd?
    Dikke merci voor je antwoord!
    Veel grtjs,
    Stephanie

    • Joke 4 december 2016 bij 21:55 #

      Dag Stephanie,
      We hebben werkelijk alles zelf gemaakt. Dus inderdaad ook de hoedjes en hun ‘floshkes’.
      Groetjes,
      Joke

  3. Lieselot 4 december 2016 bij 09:54 #

    Prachtig!!! Mag ik vragen welke lijm je gebruikte??? Wij al verschillende geprobeerd en lijkt niet stevig genoeg te zijn. De geponste Fluorleeuwen, waar liet je die maken?? Bedankt alvast!!!! X

    • Joke 4 december 2016 bij 21:58 #

      Dag Lieselot.
      Bedankt!
      We drukten de leeuwen zelf af en ik ponste de rondjes zelf.
      Als lijm gebruikten we E6000.
      Veel succes.
      Groetjes,
      Joke

  4. Stephanie 18 december 2016 bij 20:27 #

    Nog een vraagje 🙂 ik zoek me gek naar die vijsjes om in de diertjes te draaien met een oogje ipv een ‘spijkerkopje’. Waar kocht jij de jouwe?
    Alvast dikke merci! Grtjs!
    Stephanie

    • Joke 23 december 2016 bij 18:08 #

      Dag Stephanie,
      Echt geen idee meer, maar ik denk dat ik gewone oogvijsjes gebruikt heb. Te vinden in elke doe-het-zelver, volgens mij.
      Succes!

  5. Kim 7 maart 2017 bij 13:39 #

    Hallo, Waar ergens hebben jullie de kleine plastic dieren gevonden voor op de potjes te kleven?

    • Joke 10 maart 2017 bij 10:55 #

      Van de diertjes staat er ergens een link bij de reacties. (ik weet wel niet of ze daar nog te koop zijn). Maar met google kom je er vast ook. Succes!

  6. Sofie 10 maart 2017 bij 08:04 #

    Hej! Waar vond je de diertjes? En de spraypaint, van welk merk is die? Ik vind geen mooie pastelkleuren 😦

    • Joke 10 maart 2017 bij 10:54 #

      De spraypaint komt van Hubo en de diertjes, daar staat ergens een link van bij de reacties. (ik weet wel niet of ze daar nog te koop zijn). Maar met google kom je er vast ook. Succes!

  7. Elise 8 november 2017 bij 21:53 #

    Welke lijm heb je gebruikt aub?

    • Joke 9 november 2017 bij 20:34 #

      Dag Elise, ik gebruikte E6000.

      Groetjes, Joke

  8. Lisa Vandegehuchte 1 juni 2018 bij 17:52 #

    Hey. Ik vind je idee supertof. Ik ben nog op zoek naar iets in die stijl voor geboorte van mijn 2e kindje.
    Waar heb je die beestjes gekocht?

    Groetjes
    Lisa Vandegehuchte

    • Joke 2 juni 2018 bij 11:55 #

      Dag Lisa, de link van de diertjes staat ergens in de reacties. Maar geen idee of ze daar nog te verkrijgen zijn. Het is dan ook al 5 jaar geleden. Maar google helpt je vast wel verder.

Plaats een reactie