Zeg niet zomaar paspel tegen paspel (deel 1)

4 aug

Paspel is paspel. Niet? Een dun koordje tussen een dubbel gevouwen reep stof,  ge kunt dat tussen een naad stikken voor een mooi effectje.
Niet dus. Paspel bestaat blijkbaar in allerlei varianten.

Ik hou wel van een accentje. Dus toen Vermiljoenshop met nieuwe soorten paspel op de proppen kwam, wilde ik dat wel eens testen. Ik ben niet voor niets een Paspelpoes!

Een paspeltouwtje met een heel fijn, doorschijnend bandje om in te naaien. Het gele biesje glanst wat en is lekker soepel.

Ideaal dus om een kraag mee af te werken. Door het fijne bandje blijft alles buigzaam en kan je mooi de lijn van je kraag volgen. Er is ook geen vervelende naad die zeker verstopt moet zitten. En als je met een licht, dun stofje werkt schijnt er niets door. Perfect voor delicate stoffen en fijn werk!

Ik verwerkte een lap van de rommelmarkt tot een hemdje voor Thijs. Het Applepatroon deed weer dienst, met aangepaste kraag met staander. Ik had jammer genoeg maar één tafereel, dus de tekening laten doorlopen zat er niet in. Het was puzzelen om alle delen uit de stof te krijgen. Ik ben niet echt tevreden met hoe ik de voorpanden knipte. De konijnen verdwijnen nogal ongelukkig in de knopenbies. Maar al bij al, vind ik het toch een leuk hemdje.

En van de rug ben ik dan weer wel grote fan!

Geef toe: dat gele biezeke doet de kraag toch mooi afsteken tegen het hemdje.

19 Reacties to “Zeg niet zomaar paspel tegen paspel (deel 1)”

  1. JoChapeau 4 augustus 2012 bij 00:10 #

    Pure klasse !!!

  2. Celestine 4 augustus 2012 bij 07:54 #

    Aaaaaah, die rug! Zo schoon, An!

  3. Mama saartje 4 augustus 2012 bij 08:10 #

    Schitterend!

  4. Jasmijn 4 augustus 2012 bij 08:14 #

    Knap an!

  5. Riet 4 augustus 2012 bij 08:26 #

    Dat lijkt een hemd van een of ander héél duur kledingmerk!

  6. Alfonsiene 4 augustus 2012 bij 09:11 #

    Mooi! Ik zou er eerlijk gezegd nooit zelf zijn opgekomen.

  7. Joke 4 augustus 2012 bij 09:18 #

    Prachtig An!!! Ik ben ook zoooo verliefd op de rug!!
    Maak jij nog een 116 voor Thijs?

  8. NoButterfly 4 augustus 2012 bij 09:30 #

    Mooi, maar hoe weet je welke pastel te gebruiken?

    • An 4 augustus 2012 bij 10:43 #

      Op de site van Vermiljoenshop staat bij elke soort een korte uitleg met o.a. waarvoor het geschikt is. En als je twijfelt, zou ‘k eens mailen, je krijgt daar altijd goed advies.

  9. Griet 4 augustus 2012 bij 09:42 #

    Een klein zuchtje ontsnapt me hier!
    Ik vind het supermooi!!
    Dat rugje is een pareltje, inderdaad.

  10. lies 4 augustus 2012 bij 11:49 #

    ongelooflijk schoon! jij weet je stofjes wel te kiezen! zo’n origineel hemdje! prachtig an!

  11. sofie 4 augustus 2012 bij 15:06 #

    Wauw!!

  12. boomie 4 augustus 2012 bij 15:44 #

    Prachtig!

  13. Amelie Lecluyse 4 augustus 2012 bij 20:34 #

    OoOh!! Dat stofje zou ik ook wel in m’n kast willen liggen hebben ! Prachtige tekening achteraan, inderdaad.

  14. Nele 5 augustus 2012 bij 19:39 #

    Oh waw An!

  15. lies 7 augustus 2012 bij 09:12 #

    wow, wat een hemd, ben echt fan van de kraag, en de rug! uiteraard. Een lente – paashemd!

Trackbacks/Pingbacks

  1. Gingerbread (2) | Paspelpoezen - 12 augustus 2013

    […] ben nog steeds fan van mijn eerste Gingerbread. Hij wordt meer gedragen dan de Applehemdjes omdat ik hem wat minder gekleed […]

Plaats een reactie