Herfstspul

29 okt

De pantersweater was eigenlijk al nummer twee van de leather sweaters. Eind september ging ik op weekend met een bende gelijkgestemde zielen en werd er twee dagen aan een stuk genaaid. Ik besteedde heel wat tijd aan mijn testversie van Cisse, die u nog te goed hebt.
Maar deze pull rolde ook vanonder de machine.

IMG_8686

Een echte leather sweater, met lapjes namaakleer op de schouders. De zoon was er meteen wild van. Lekker stoer!
Ik was vooral enthousiast omdat het leer zo zacht en soepel is. Het naait echt gemakkelijk.

IMG_8692

De mooie roestkleurige sweaterstof vond ik (net als het leer) bij Madeline de Stoffenmadam. Zo schoon!
De kwaliteit is heerlijk: stevig en superzacht. Maar vooral: er zitten kleine gekleurde spikkeltjes in, die de stof net iets anders maken dan gewone effen sweaterstof.
Ik kocht ze ook al in petrolblauw en wacht vol spanning tot die terug binnen is om nog een voorraadje in te slaan voor een kaptrui voor mijn lief.
’t Is een gevaarlijk geschenk, zo’n stoffenwinkel op fietsafstand!

IMG_8706

IMG_8693

Patroon: Leather sweater, La Maison Victor

Stoffen: Madeline de Stoffenmadam

14 Reacties to “Herfstspul”

  1. Carla 29 oktober 2014 bij 20:22 #

    Ik heb deze ook gemaakt voor de zoon,hij is er ook content van.Mijn resultaat zie je hier: http://ikmaakhetzelfnu.blogspot.be/2014/10/leather-sweater.html

  2. Griet 29 oktober 2014 bij 20:30 #

    Mooi! Hij is wel groot geworden, jouw eerstgeborene!

  3. eva maria 29 oktober 2014 bij 20:39 #

    Schoon zeg! Ik denk dat ik bij u ne keer op sweater-cursus kom. Op die van Joke volgende week geraak ik niet 😉

  4. Mieke Augustyns 29 oktober 2014 bij 20:58 #

    Heel tof! Een paar effen kleuren, geeft vaak nog het mooiste effect 🙂

  5. JoChapeau 29 oktober 2014 bij 21:02 #

    Het is dan ook een topper he !

  6. Edje 29 oktober 2014 bij 21:38 #

    Ziet er een heerlijke sweater uit! Heel mooi met die leren stukken!

  7. debeurme Fien 29 oktober 2014 bij 22:49 #

    hij blijft heel mooi! we gaan ook eens kijken om stof te bestelen, net patroon getekend!

  8. annelies lemkens 30 oktober 2014 bij 08:59 #

    Heel mooi, leuke kleuren stoer en schattig!

  9. Madeline 30 oktober 2014 bij 09:44 #

    Zo tof he! 🙂

  10. s.sews 30 oktober 2014 bij 14:02 #

    Daar zal ik ook voor uitkijken, het stofjes is idd leuk. En de sweater met ‘leder’ ook natuurlijk, wie zou dat nu niet super vinden?

    • An 30 oktober 2014 bij 17:18 #

      Ze zijn sinds deze morgen terug binnen!

  11. Juffrouw Sanseveria 3 november 2014 bij 20:51 #

    Aargh! Wilt gij aan mijn wederhelft uitleggen, dat ik gewoon stof MOET kopen nu? Zo tof!

  12. zus 3 4 november 2014 bij 22:17 #

    wat een leuke sweater,
    en ja die stof,
    daar zijn vele verliefd op,
    blij te horen dat er een nieuwe rol blauw aankomt!!!!
    zus 3

Plaats een reactie