Billie

25 aug

IMG_0946

Nog twee keer slapen en hij is er! Billie. Kersverse zoon in het rijtje van Zonen09.

Ik mocht ‘m testen, die Billie. En ik kan jullie vertellen dat hij de naam van Zonen09-patroon alle eer aandoet: mooi, perfecte pasvorm, vele opties, duidelijke fotohandleiding.

Ik had jammer genoeg maar tijd om één t-shirt te maken, maar er zullen er hier nog veel van de band rollen. Ik heb er ook jaren de tijd voor, want dit patroon gaat tot maat 176!
Heerlijk gewoon. Weten dat ik mijn zonen, hun tienerjaren lang, kan voorzien van shirts met een mooie pasvorm.

IMG_0903
Zoals altijd bij Zonen09, zijn er verschillende versies en opties bij Billie. Een ronde hals, V-hals, raglanmouwen, zakklepje, lange mouwen, korte mouwen, … En misschien verzint u er nog wel wat bij? Wat ideeën aangereikt krijgen, doet andere ideeën opborrelen. Zo is dat toch bij mij.

IMG_0884

Ik koos voor een t-shirt met korte mouwen, het raglanmodel. En de effen stof kon wel een zakklepje gebruiken.

Maar de stof bood me nog meer inspiratie. Dit is namelijk tweekleurige tricot: mêleegrijs aan de ene zijde, groen aan de andere. Om met die twee kleuren te kunnen spelen, naaide ik de naden omgekeerd. De grijze stof komt zo piepen aan de buitenkant. Ook de hals- en mouwboorden en de zakklep naaide ik omgekeerd.
Ik ben heel content met het resultaat. Ik vond het stofje bij Madeline de Stoffenmadam en ga mij zeker nog andere kleuren aanschaffen.

IMG_0922-001

Ik gebruikte voor het eerst een coverlock om de boorden af te werken en daar moet ik toch nog wat mee oefenen. De hals rekt iets te weinig mee en zou nog wat mooier mogen aansluiten naar mijn zin. Blijven oefenen dus! Want het is wel een zalige machine om mee te werken. De afwerking is echt heel mooi.

IMG_0893

Om het effen shirt nog een extraatje te geven, naaide ik nog een lapje op de poep. Een soort etiketje.

IMG_0876

Mijn eerste Billie en ik weet nu al dat hij Theo concurrentie gaat aandoen als mijn favoriete Zonen09-patroon.
Sharon, you did it again! Een applausje van deze zonenmoeder, en vast van velen met mij.

Willen jullie nog meer Billies zien, neem dan eens een kijkje: hier en hier.

Patroon: Billie, Zonen09 (verkrijgbaar vanaf 27/8)
Stof: Madeline de Stoffenmadam, verkrijgbaar in meerdere kleuren

 

30 Reacties to “Billie”

  1. Judith (Dietemiet) 25 augustus 2015 bij 20:29 #

    Wat tof bedacht van die naden! Ik kijk al halsreikend uit naar de release van het patroon!

  2. Ann 25 augustus 2015 bij 20:35 #

    En applaus voor je eigen creatie niet te vergeten!! Vreet toffen t shirt

  3. Nancy Moerenhout 25 augustus 2015 bij 20:37 #

    Oh, ik zit op hete kolen voor dat patroontje! Het ’t shirt en die foto’s An… zo mooi! 🙂

  4. Zonen 09 25 augustus 2015 bij 21:07 #

    Merci voor de vele lieve woorden An en voor jouw unieke versie die de mensen laat zien wat er allemaal mogelijk is met een patroon. Bravo!

  5. Laura 25 augustus 2015 bij 21:14 #

    Wat een heerlijk shirtje! Zeer origineel met de omgekeerde naden.
    Liefs, Laura (ook ik kijk hier reikhalzend uit naar de release)

  6. An_nononsonsmoms 25 augustus 2015 bij 21:24 #

    Die naden naar buiten wordt volgens mij DE najaarstrend van 2015 dankzij deze schone Billie 🙂

  7. Riet 25 augustus 2015 bij 21:27 #

    Ah dat zie ik graag sè, van die omgekeerde naden! Heel toffe versie!

  8. Juffertje in het Groen 25 augustus 2015 bij 21:36 #

    Wat een bijzonder leuke uitvoering!

  9. majella 25 augustus 2015 bij 21:38 #

    Mohow, zo creatief! Ik zou hem direct kopen mocht die versie i d rekken liggen.

  10. Kristien Grijp 25 augustus 2015 bij 21:40 #

    Ik heb al zin om het bij jou, Nancy, te komen uitproberen….

  11. Huisje boompje boefjes 25 augustus 2015 bij 21:44 #

    Heel mooi en stoer! En wat een goed idee zo met die tweekleurige tricot naden. Dat idee gaat hier nog wel n keer schaamteloos gekopieerd worden 😉

  12. inspinration 25 augustus 2015 bij 22:04 #

    Super mooi gedaan weer, leuk idee die zichtbare naden!

  13. Fien 25 augustus 2015 bij 23:13 #

    Heel tof gedaan! Ik kijk er alvast naar uit! Gr fien

  14. YeRaSi 26 augustus 2015 bij 06:10 #

    Wauw! Leuk wat je deed met dit patroon. Ik vind je keuze en uitvoering echt sjiek!

  15. YeRaSi 26 augustus 2015 bij 06:12 #

    Wauw! Ik vind uw uitvoering en keuze van stof echt super!

  16. Akire 26 augustus 2015 bij 06:26 #

    Heel mooi gedaan! En die zichtbare naden, geweldig!

  17. Jozefien 26 augustus 2015 bij 06:30 #

    Prachtig, en en heerlijke stof indeed! Mocht je de blauwe versie al eens in een T-shirtje willen zien, ik gooide toevallig gisteren mijn kledingstuk online.

    Jozefienneemtdedraadop.blogspot.be/2015/08/zomerwedstijdoutfit.html?m=1

    Geen Billie, helaas, daar heb ik nog enkele dagen geduld voor nodig.

    Maar de naden aan de raglanmouwen zullen dan ook nog wel eens gekopieerd worden. Prachtig! (Maar dat zei ik al)

  18. Jozefien 26 augustus 2015 bij 06:36 #

    Prachtig, en en heerlijke stof indeed! Mocht je de blauwe versie al eens in een T-shirtje willen zien, ik gooide toevallig gisteren mijn kledingstuk online.

    Jozefienneemtdedraadop.blogspot.be/2015/08/zomerwedstijdoutfit.html?m=1

    Geen Billie, helaas, daar heb ik nog enkele dagen geduld voor nodig.

    Ik vind het heerlijk hetzelfde idee gehad te hebben om om te zomen, maar aan die raglan, da’s echt een super detail. *keeping in mind*
    En nu naar de stoffensite, want ik had de laatste 2,5m mee uit de mijne 🙂

    Maar de naden aan de raglanmouwen zullen dan ook nog wel eens gekopieerd worden. Prachtig! (Maar dat zei ik al)

  19. Mieke Jansen 26 augustus 2015 bij 08:19 #

    Schoooontje! Net iets meer dan een doorsnee t-shirt zo! De dochteronderneming gaan ook content zijn ze!

  20. soft cactus 26 augustus 2015 bij 08:35 #

    Joepie! Ik kijk ernaar uit! Leuke t-shirt!

  21. Khadetjes 26 augustus 2015 bij 08:57 #

    ♥ voor Billie en die prachtige zoon van jou. En je vindingrijke brein, dat ook :)!

  22. Katrien 26 augustus 2015 bij 21:04 #

    super leuk idee die mouwen!

  23. liezewiezewoes 27 augustus 2015 bij 07:12 #

    prachtig shirt! echt zeg! Top!

  24. Sarah 27 augustus 2015 bij 09:19 #

    Supermooi !

  25. jochapeau 27 augustus 2015 bij 09:25 #

    Een zalige Billie mét zalige details !

  26. karla 27 augustus 2015 bij 12:50 #

    Leuk detail!

  27. Sylvia 29 augustus 2015 bij 22:11 #

    Coole Billie! Jouw leuke details geven mij altijd veel inspiratie!

  28. zus 3 29 augustus 2015 bij 22:22 #

    Tof dat je zo met die naden heb gespeeld en ik vind het lapje op de poep ook een goeike 🙂 Volgens mij ook perfect voor (mijn) meisjes!

Trackbacks/Pingbacks

  1. Wolf – de nieuwe zoon van Zonen 09 | nononsonsmoms - 27 augustus 2015

    […] Billie – Paspelpoezen […]

  2. Wolf - de nieuwe zoon van Zonen 09 - Nononsonsmoms - 13 augustus 2016

    […] Billie – Paspelpoezen […]

Plaats een reactie