Kids On Tour 2016: Wat ik heb gegeven …

3 okt

Vorige week toonde ik jullie het mooie vestje dat ik kreeg van Sylvia.
Kids On Tour hield natuurlijk ook in dat ik zelf voor iemand naaide. Mijn slachtoffer werd Noortjeprullemie. Ik volgde haar al langer via Instagram, maar haar blog was nooit in mijn readerlist geraakt. Niet omdat ze geen mooie dingen maakt, integendeel, maar als zonenmama ging ik zelden kijken bij deze meisjesmama.
Daar komt vanaf nu verandering in, want al vind ik er weinig inspiratie voor mijn eigen kinderen, de maaksels van Dorothée zijn prachtig, net als haar foto’s. Eyecandy, dat kunnen we altijd smaken … Neem zeker eens een kijkje als u haar nog niet zou kennen!

img_1997

Even slikken dus, toen ik haar naam kreeg toegewezen. Naaien voor een meisje! Niet dat ik dat nog nooit deed, maar het blijft toch elke keer weer een uitdaging. Bovendien was dit niet zomaar een meisjesmama, maar één die zelf de prachtigste jurken en rokjes van onder haar machine tovert. En naaien zonder een model in de buurt om te passen, dat is extra spannend.

Ik besloot dat ik buiten mijn comfortzone zou treden, want was dat niet een beetje waarom ik meedeed aan Kids On Tour? Om mijn grenzen te verleggen?
Ik schuimde het net af op zoek naar mooie kleedjes en patronen die Noortjeprullemie nog niet zelf gemaakt had. Zo kwam ik bij de gloednieuwe Tulip Dress uit. Toevallig mee ontworpen door één van de organisatoren van Kids On Tour, maar dat besefte ik pas later.
Een fijn patroon, met een duidelijke handleiding, dat zelfs voor een jongensmama weinig hindernissen opleverde. De maten kwamen overeen met wat ik doorkreeg en toch vond ik dat het spannendste deel: gaat dit wel passen??

img_1979

Ongeveer tegelijk met mijn keuze van het patroon, kwamen bij Madeline de stoffenmadam de nieuwe stoffen van Cotton+Steel binnen. Allemaal om ter mooist! Noortje gaf als lievelingskleuren o.a. groen en roze door. Dat deed mij kiezen voor het mooie ‘stork nest green‘ in combinatie met fluo roze paspel. Een prachtige tint groen, met een leuke print.

Ik deed mijn best om de tekening zo mooi mogelijk te laten doorlopen.

img_1986

img_1984

Om het kleedje wat meer herfstpotentieel te geven, kocht ik bijpassende kniekousen bij Kousen&Karton, na superadvies en -service van eigenaresse An. Zo’n kniekousen, daar zou ik nu nog een dochter voor willen: zo tof!

img_2011

Een weekje voor de blogmeet liet Dorothée weten dat ze helaas niet zou kunnen komen. Heel jammer vond ik dat. Want ik was zo benieuwd naar haar reactie. Ik nam het kleedje wel mee naar de ruildate en was al blij met de goedkeuring van de andere deelnemers.
Een paar dagen later kreeg ik het verlossende bericht dat het kleedje heel mooi was én dat het paste. Grote oef!

img_1996

img_1982

Benieuwd naar de aan-foto’s? Klik dan snel door naar de blog van Noortjeprullemie!
Mieke en Katrien, nog eens bedankt voor deze leuke uitdaging. x

 

30/9 – Lucky Mie | Vink

6 Reacties to “Kids On Tour 2016: Wat ik heb gegeven …”

  1. Kaatjenaaisels 3 oktober 2016 bij 18:32 #

    Zo vereerd dat je een Tulip Koos! Een eentje die ik echt heel mooi vind!

    • withlovebyeva 5 oktober 2016 bij 08:00 #

      Ik dacht nét hetzelfde! Wat een eer zeg. En wat een prachtige Tulip. Groen met roze is een combinatie die ik zelf niet snel zou maken, maar ik vind hem top!

  2. delphine 3 oktober 2016 bij 19:04 #

    Echt heel mooi geworden! Je zou meer jurkjes moeten maken

  3. Sylvia 3 oktober 2016 bij 19:16 #

    Prachtige tulip met super stofkeuze!

  4. barbara 4 oktober 2016 bij 05:45 #

    prachtige jurk!! zowel stofje, als de combinatie met de roze kleur, en dan die kniekousjes nog! echt heel heel heel mooi!!

  5. jochapeau 4 oktober 2016 bij 14:24 #

    Zoooooo mooi !

Plaats een reactie