Gingerbread (2)

12 aug

Ik ben nog steeds fan van mijn eerste Gingerbread. Hij wordt meer gedragen dan de Applehemdjes omdat ik hem wat minder gekleed vind.

Tijd voor een tweede exemplaar dus. Een maatje groter voor Thijs: 6 jaar. En dat zit perfect voor mijn zesjarige. Met nog wat groeiruimte.

IMG_2720

De stof is Liberty. Ik zag de print een paar jaar geleden in een andere kleur en vond hem toen al prachtig. Helaas was hij nergens meer te krijgen. Dus toen deze binnenkwam bij Julija’s, sloeg mijn hart even over. Het sloeg nog een extra slagje over toen ik de prijs zag. Niet goedkoop, die Liberty. Maar te mooi om te laten passeren. Ik maakte dan ook de afspraak met mezelf dat deze de kast niet zou zien, maar rechtstreeks van de wasmachine naar de naaimachine zou verhuizen.

Ik gebruikte voor ’t eerst de KAMsnaps op katoen en dat werkt heel goed. Wel zeker de knopenpad verstevigen met vlieseline.

Een hemdje dat Thijs zelf snel aan en uit kan doen: een extra garantie dat het veel gedragen zal worden!

IMG_2733

IMG_2727

IMG_2745

Patroon: Gingerbread, Homemade Mini Couture

Stof: Cars, Liberty, Julija’s shop

29 Reacties to “Gingerbread (2)”

  1. JoChapeau 12 augustus 2013 bij 08:19 #

    Prachtig he, die Liberty (je hebt natuurlijk wel meer stof in de breedte) ! Ik heb ook heel erg getwijfeld, maar aangezien ze hier zowat anti-hemdjes zijn momenteel 😦
    En zelfs met extra borstzakje, prachtig ! (en als ik zo kijk naar het stiksel op je biais, denk ik dat ik die biais toch echt verkeerd vaststik blijkbaar)

    • Nele 12 augustus 2013 bij 19:48 #

      Liberty is altijd zijn geld waard :-)!
      (die reactie was te verwachten natuurlijk, van mijnentwege ;-)).
      En wat Jo zegt klopt, van die biais.
      Anyway, superhemdje! Ik heb de autootjes ook net gekocht, maar in een andere kleur.

      • dezusjes 12 augustus 2013 bij 21:00 #

        super hemdje! maar wat is er met de biais? Bij mij ziet het er ook anders uit maar ik heb het gevoel dat ik het niet goed doe…

      • An 12 augustus 2013 bij 22:31 #

        Doe ik die biais niet goed dan, Nele? Ik vind ‘m toch oké zitten 🙂 Waar vond je de auto’s in nog een andere kleur? Ik ben ook fan nu!

  2. lies 12 augustus 2013 bij 08:25 #

    Ohhh, een prachtig hemdje alweer, voor een schoon ventje. Ik vind deze versie echt knap, met die autootjes en die kamsnaps.

  3. piepow 12 augustus 2013 bij 09:16 #

    Super zeg!

    • van Jansen 12 augustus 2013 bij 09:45 #

      Wat een mooie! en t mag een dure stof zijn, het maakt van je Gingerbread wel echt een topstuk in de kast. ik durf te wedden dat deze niet vaak in de kast ligt, maar vooral veel verhuist van Thijs naar wasmachine en weer terug…

  4. Julie 12 augustus 2013 bij 10:17 #

    Heel mooi! Dank u voor de vermelding! Groetjes Julie

  5. Veerle 12 augustus 2013 bij 10:39 #

    Wat een leuk stofje en dus bij gevolg ook een leuk hemdje. Grappig dat iedereen ineens kamsnap begint te gebruiken om een sluiting te maken. 🙂
    Liefs, veerle

  6. Annick 12 augustus 2013 bij 10:46 #

    Oh zo mooi en het klinkt misschien als een cliché: maar wat wordt hij groot!
    Ik zoek al zo lang achter koningsblauwe knopen om een hemdje af te werken. Misschien moet ik gewoon eens eindelijk die kamsnaps bestellen… Welke maat neem jij?

    En de belofte aan u zelf maken van rechtstreeks van wasmachine naar naaimachine te gaan… Dat is hier misschien ook een goed idee. Al zal ik dan eerst de lange to do lijst afwerken alvorens stoffen te kopen… En er is nochtans net een pakje geleverd :-).

    En liberty voelt toch zoveel beter aan!

    • An 12 augustus 2013 bij 16:09 #

      Annick, ik kocht er ooit in het handwerkwinkeltje op de Lispersteenweg in Lier (Leen). Geen idee of ze die nog hebben. 1,5 cm groot ongeveer denk ik. Als je wil, kan ik er wel eens om gaan. Laat ’t maar weten dan.

  7. Sarah 12 augustus 2013 bij 10:51 #

    Wauw,rachtig!

  8. s.sews 12 augustus 2013 bij 13:19 #

    Heel mooie kleuren! Wil ook graag eens mijn kamsnaps gebruiken voor een hemdje! Deze is prachtig als inspiratie!

  9. Nele84 12 augustus 2013 bij 14:45 #

    Och wat moet dat een zalig hemdje om te dragen zijn! Liberty om het lijf, dat voelt zo goed!

  10. Joke 12 augustus 2013 bij 15:13 #

    Zo schoon!! En die stof is zo heerlijk zacht. Dat gaat Thijs zijn favorietje zijn, dat kan niet anders!

  11. stien 12 augustus 2013 bij 18:54 #

    Oh my, fatastisch schoon!

  12. Mum 12 augustus 2013 bij 19:35 #

    Mooi mooi mooi!

  13. Lies 12 augustus 2013 bij 21:04 #

    Zeer mooi en erg leuke stof 🙂

  14. evamaria 12 augustus 2013 bij 21:13 #

    Hier ook een Gingerbread-fan, ze blijven maar komen 🙂 Het is een prachtexemplaar, deze! (En hoe zit het nu met de biais in de kraag? Bij mij ziet die eruit zoals hier op jouw foto, goed toch?)

  15. Hilde 12 augustus 2013 bij 21:52 #

    Opnieuw héél mooi! Die Gingerbread staat hier op mijn to do-lijstje voor binnenkort! Ik heb er al zin in als ik jouw examplaar zie!!!

  16. createlas 12 augustus 2013 bij 23:39 #

    Heeeel mooi!!! Jammer dat mijn zoontje van 5 geen hemdjes wil dragen, deze vind ik echt prachtig!

  17. [H] 13 augustus 2013 bij 07:57 #

    Mooi! Ik ga toch eens iets moeten doen aan mijn hemdjes-naaien-vrees 🙂

  18. Griet 13 augustus 2013 bij 11:01 #

    Ik ben fan! Dat hij het maar veel aandoet! Morgen bijvoorbeeld 🙂

  19. Ienemiene 13 augustus 2013 bij 19:37 #

    Echt super An!

  20. Mie Katoentje 16 augustus 2013 bij 11:06 #

    Oh, wat een prachtexemplaar!

  21. Petra 23 augustus 2013 bij 19:17 #

    Mooi, ik maakte ook een eerste gingerbreadje, de biais ziet er ongeveer hetzelfde uit maar ik begreep die uitleg in t boek niet zo… Als je je geroepen voelt voor een tutorial va die kraag? Zéér welkom!

    • An 23 augustus 2013 bij 19:37 #

      Petra, de bedoeling is blijkbaar dat je de biais onderaan doorstikt i.p.v. bovenaan zoals ik deed. Je stiksel in de hals achteraan op het hemdje zit dan ongeveer een halve cm onder de halsnaad terwijl het bij mij maar een mm eronder zit. Ik vind dit ook netjes hoor en alles blijft mooi op zijn plaats, maar volgende keer doe ‘k het dus anders. Ik heb ondertussen nog eentje af waar ‘k het ook ‘fout’ deed. Als ik binnenkort nog eentje zou maken, probeer ik eraan te denken om eens een paar foto’s te nemen.

  22. babsie 2 maart 2014 bij 17:26 #

    i love gingerbreads, die zijn zo easy en je steekt een paspell in de kraag en schoudernaden en hop, net een theo gemaakt waar een heel pak meer werk inkruipt en dat is niet steeds haalbaar dus de gingerbreads zullen hier ook blijven rollen
    de theo’s zijn dan heel geschikt voor miniman die niet veel wil verdikken en groeien hahah
    moooi gedaan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Plaats een reactie