Doe de Mambo

2 mei

Oftewel: leen eens een dochter! Of twee…

Een vriendin vroeg of ik een jurkje wou maken voor haar jongste dochter. Grote zus Floor doet haar communie, maar Fie had nog een feestkleed nodig. We kozen voor de Mambo uit Homemade Mini Couture.
De ervaring van Joke in mijn achterhoofd, werd er heel goed gemeten. Ik paste het patroon aan en liet het verlopen tussen maat 5 jaar en maat 7 jaar. Eerst naaide ik een proefstuk in baalkatoen en daaruit bleek dat de armsgaten best wat dieper mochten. Het bovenstukje trok een beetje. Een tweede proefstuk zat perfect en dus werd de echte stof bovengehaald.

IMG_6415
Het werd een effen blauw katoentje, met een zachtoranje paspel. Mama koos de kleuren. Fie vond dat prima als het maar met een draairok was. Ik rimpelde de volledige stofbreedte vooraan en nog eens een volledige stofbreedte achteraan. Ongeveer 2,20 m breedte in het rokje. Meer rimpels waren onmogelijk geweest, maar het resultaat is er.

IMG_6469

IMG_6472

Zus Floor wou ook wel een kleedje van mijn hand. Een meevaller, want in juni geef ik een workshop ‘Mambo maken’ bij Madeline de Stoffenmadam, hier in Lier. Het kleedje van Floor werd dus een ‘toonzaalmodel’ dat nog een maandje in de winkel zal hangen, voor het naar haar kast mag verhuizen.
Floor houdt van groen. ‘Cute Plaid Lago’ van Michael Miller werd uitgekozen en voorzien van fuchsia paspel. Ik nam de rok iets minder breed deze keer. Voor een groter meisje, leek mij dat mooier. Ook voor Floor moest ik het patroon wat aanpassen en weer werden de armsgaten uitgediept. Er is nog groeiruimte, maar hij past haar mooi.

IMG_6490

IMG_6483

IMG_6461

IMG_6445

Ze zijn content, mijn twee geleende dochters. Daar doen we ’t voor, niet?

IMG_6453

Wil je ook graag een Mambo maken? Heb je nog wat hulp nodig bij het aanpassen van het patroon, het inzetten van de blinde rits of het naaien van de paspel? Op zaterdag 7 juni organiseert Madeline de Stoffenmadam een workshop waar ik je graag verder help.
Heb je interesse? Hier vind je meer info:

Madeline

Patroon: Mambo, Homemade Mini Couture
Stoffen: Kona aqua (Klijntje)
Cute Plaid Lago, Michael Miller (Madeline de Stoffenmadam)

 

12 Reacties to “Doe de Mambo”

  1. Iris Corremans 2 mei 2014 bij 09:53 #

    super ! heel leuk !

  2. Annelies Lemkens 2 mei 2014 bij 12:49 #

    Heerlijk hoe mooi ‘sober’ kan zijn! Denk dat er nog veel ‘leendochters’ zullen volgen 😉
    groetjes

  3. Lies 2 mei 2014 bij 13:46 #

    Oh An, hartjes in mijn ogen. leve de eenvoudige stofjes!

  4. JoChapeau 2 mei 2014 bij 15:35 #

    Daar doen we ’t voor ! Inderdaad ! Heerlijk om zien, deze knappe blije meiden !

  5. Juffertje in het Groen 2 mei 2014 bij 21:21 #

    Zie die meisjes eens stralen!

  6. Les Mademoiselles 3 mei 2014 bij 07:57 #

    Twee happy zusjes; missie geslaagd 🙂

  7. eva maria 3 mei 2014 bij 09:04 #

    Wat een zwier in die blauwe versie! Dat moet nogal een gedoe geweest zijn, al die plooitjes, niet? Ze zien er prachtig uit, allebei!

  8. s.sews 3 mei 2014 bij 12:51 #

    Ik ben ook bezig aan een mambo. Jammer dat ik het bericht van Joke ondertussen vergeten was, want nu sta ik een voor hetzelfde probleem … Ik moet wel nog de rits insteken, er zit dus niets anders op dan heel veel naad weg te knippen aan de rits!
    Succes met jouw workshop, jij slaagt er in ieder geval in om een perfecte versie te maken!

  9. Madeline De Stoffenmadam 3 mei 2014 bij 12:56 #

    Zo mooi, zo stralen! En het kleedje hangt hier te blinken! 🙂

  10. danine 3 mei 2014 bij 17:26 #

    ooooh, wauw!!! mooi.. Wil ik ook voor m’n dochter :-p
    http://lolomygirl.blogspot.be/

    • An 3 mei 2014 bij 17:30 #

      De workshop komen volgen Danine! 🙂

Trackbacks/Pingbacks

  1. Mambo number three | Paspelpoezen - 2 juni 2014

    […] de Stoffenmadam in Lier. Om de jurk ‘vers’ in de vingers te hebben, wilde ik graag nog eentje maken. Nog één voor Floor. Ze koos namelijk voor haar eerste jurk deze parapluutjes van Moda. […]

Plaats een reactie