Mambo number three

2 jun

 

Volgende zaterdag geef ik een workshop Mambo uit Homemade Mini Couture bij Madeline de Stoffenmadam in Lier.
Om de jurk ‘vers’ in de vingers te hebben, wilde ik graag nog eentje maken. Nog één voor Floor. Ze koos namelijk voor haar eerste jurk deze parapluutjes van Moda. Maar haar mama en ik vonden dat geen goed idee omdat de stof zo beige leek. En Floor heeft geen bruin velleke.

Enkele weken geleden, zag ik de stof in de bakstenen winkel liggen en deze bleek groen. Een mooi muntgroen dat moeilijk te fotograferen valt. Ik vertelde al dat Floor van groen houdt. Ik kon dus niet anders dan de parapluutjes meenemen en haar nog een Mambo beloven.

IMG_6711

Ze was er nog blijer mee dan met de eerste! Ik maakte de rok wijder dan vorige keer en gebruikte de volledige stofbreedte. Ook dat werd gesmaakt!

IMG_6733-003

De stof is moeilijk te fotograferen, maar heel mooi van kleur. De parapluutjes maken er direct een vrolijk zomerjurkje van. ’t Was ook een heerlijk stofje om mee te naaien. Zacht, licht en met wat stretch. De paspel maakte ik zelf van dezelfde popeline als de voering. Zo had ik ’t juiste rood en een biesje dat niet te fijn was.

IMG_6745

IMG_6747

IMG_6758

’t Staat haar, lieve Floor!

En nu ben ik vooral benieuwd naar de creaties van de workshopdeelnemers… Ook goesting gekregen en nog niet ingeschreven? Er is nog een beetje plaats!
Rep je dan naar de website van Madeline.

Madeline

Patroon: Mambo, Homemade Mini Couture

Stof: Moda, Madeline de Stoffenmadam

 

12 Reacties to “Mambo number three”

  1. eva maria 2 juni 2014 bij 15:33 #

    Een prachtjurk! En nu ben ik al even benieuwd naar de resultaten van de deelnemers als jij, die zijn toch altijd zo divers hè. Vorige week workshopten we 6 Candy Canes bij mekaar, alle zes anders, alle zes schoon!

  2. mumendemiekes 2 juni 2014 bij 16:02 #

    supermooi! en het stofje is echt leuk

  3. Leentje 2 juni 2014 bij 18:28 #

    dat is een hele mooie!

  4. With Love - by Eva 2 juni 2014 bij 20:22 #

    Als ik nu eens geen examens had hé, dan kwam ik met plezier bij u workshoppen! Voor zo’n Mambo vind ik vast in no time een dochter te leen!

  5. Janina Modaal 2 juni 2014 bij 21:33 #

    Superleuk!

  6. Iris Corremans 3 juni 2014 bij 06:19 #

    heel leuk !

  7. liezewiezewoes 3 juni 2014 bij 07:19 #

    heel schoon exemplaarke!

  8. JoChapeau 3 juni 2014 bij 08:43 #

    Zo mooi in dat muntkleurtje !

  9. Lies 4 juni 2014 bij 21:56 #

    Die Mambo is een hit, mooi in dit stofje ook!

  10. Aline 10 juni 2014 bij 19:39 #

    Ik vind het een leuk jurkje, geweldig stofje en leuk met die wijde(re) rok, maar mag ik een kritische opmerking maken? Ik vind het zo wijd uitstaan bij de hals. Hoort het zo, ligt dat aan de foto of is het lijfje wat breed? (Ik heb zelf een jurkje uit HMC met elastiek achter enorm moeten versmallen omdat het zo ontzettend wijd viel, ben benieuwd hoe dat bij dit jurkje is, want ben wel weg van het modelletje.)

    • An 10 juni 2014 bij 19:53 #

      Dag Aline, natuurlijk mogen kritische opmerkingen 🙂 Het kleedje is nog aan de ruime kant voor Floor, ik vermoed dat het daardoor komt. Nu je ’t zegt, valt het me idd. ook op bij de foto’s, maar in ’t echt is ons dat niet opgevallen. Ik vermoed dat het dus gewoon om de groeiruimte gaat. Ik heb wel voor de 3 mambo’s die ik maakte het bovenlijfje moeten laten verlopen tussen één tot twee maten kleiner aan de hals dan aan de buik. Het is dus serieus versmald aan de schouders tgo. de buik. Zeker goed nameten op je patroon en zo voorkomen dat het te wijd gaat zitten!

      • Aline 10 juni 2014 bij 20:34 #

        Ah gelukkig, een foto is natuurlijk altijd een momentopname en groeiruimte is altijd fijn, kunnen ze het tenminste even doordragen! Dank voor je uitgebreide antwoord. Dat is een goed idee, wat tussen maten door laveren (dat was al wel het plan, gezien de eerdere ervaringen met de patronen, maar goed om te lezen hoe je het hebt gedaan).

Plaats een reactie