Test geslaagd

29 sep

Toen Boomie de recykleer-14daagse aankondigde, was ik meteen enthousiast. Dat was de juiste schop onder mijn kont.
Ik ben geen recykleernaaister in hart en nieren zoals Tine, maar als ik in de kringwinkel iets bruikbaars tegenkom, neem ik het mee. Dus groef in in de stapel en haalde er deze vormloze, saaie trui uit.

Marineblauw met wit gestreept in stevige tricot met een fijn ribbeltje. Ideaal voor het proefstuk dat ik in gedachten had.
Twee weken geleden kocht ik een prachtige trui van Dis une Couleur. Zo’n kraagje wou ik ook wel eens proberen. Maar liefst niet meteen in mijn mooie poesjestricot.
Toen ik gisteren deze pin zag passeren bij Elsie Marley, kwam het idee van de ellebooglappen er nog bij. En wou ik niet al lang eens ergens een snorretje flocken?
Laten we dat allemaal samen gooien en kijken wat het geeft…

Ik ben helemaal weg van mijn proefstuk. Lang leve de recykleer-14daagse!

30 Reacties to “Test geslaagd”

  1. Tine 29 september 2012 bij 14:11 #

    Dat groen fleurt die vormeloze trui meteen op! Met dat witte stiksel aan die ellebooglappen: zeer geslaagd!

    En die wiebelkont, die wordt ook groot! Net zoals Kato!

  2. Katrien 29 september 2012 bij 14:11 #

    Oh, ik ben fan van die kraag!

  3. boomie 29 september 2012 bij 14:22 #

    Oh, amai, wat een schoon truike! Heel geslaagde combinatie, die streepjes met dat groen! Bedankt om mee te doen!

  4. s.sews 29 september 2012 bij 14:31 #

    Ik ben er ook helemaal weg van! Haalde je het geheel uit elkaar om die ellebooglappen te doen? En dat kolletje, welke vorm gebruik je daarvoor?

    • An 29 september 2012 bij 14:51 #

      Ik knipte de mouwen uit de bestaande mouwen, maar uiteraard smaller. Voor ik ze terug toe naaide, naaide ik de lappen er op. De vorm van de kraag is moeilijk te beschrijven, ik nam hem over van het gekochte truitje. ‘k Zal bij de volgende versie eens een foto nemen.

      • s.sews 30 september 2012 bij 13:27 #

        Dank voor de aanvullende uitleg!

  5. la merlette blanche 29 september 2012 bij 14:32 #

    Oh amai, dat is echt een zeer geslaagd recykleersel!

  6. createlas 29 september 2012 bij 15:12 #

    Mooi, ben ook nieuwsgierig naar dat kraagje… het staat hem geweldig!

  7. Kristien 29 september 2012 bij 15:48 #

    wauw, dit is er echt eentje om te onthouden, héél erg mooi gedaan!!

  8. piepow 29 september 2012 bij 16:16 #

    Heel mooi! Ik ben ook heel nieuwsgierig hoe je dat kraagje voor mekaar kreeg. Geslaagd, inderdaad!

  9. Lorecreatief 29 september 2012 bij 16:55 #

    Amai dat is echt heel mooi gelukt!

  10. De Zuster Van 29 september 2012 bij 16:58 #

    Prachtig truitje! En het ziet er zo comfortabel uit!

  11. veronique 29 september 2012 bij 21:08 #

    Prachtig gedaan!!!!

  12. JoChapeau 29 september 2012 bij 22:07 #

    Dubbel en dik geslaagd ! Die kraag is zo wauw !

  13. Lynn 29 september 2012 bij 22:44 #

    Heel mooi. Veel mooier dan het origineel. Ik zou dat precies zelf ook wel willen dragen.

  14. lielebeesje 29 september 2012 bij 23:32 #

    Su-per-mooi!

  15. Eveline 30 september 2012 bij 00:03 #

    Zo leuk! Ik dacht even; waar is dat snorretje dan? Maar daar was tie! Heb je daar een beschrijving van? Van die kraag? Vind het erg mooi en ben nog zo’n beginner dat ik niet een,twee,drie zie hoe die in elkaar zit…

    • An 30 september 2012 bij 01:03 #

      Bij de volgende zal ik foto’s maken.

  16. eva maria 30 september 2012 bij 08:45 #

    Super super super !

  17. lies 30 september 2012 bij 15:54 #

    wawie!!

  18. Joke 30 september 2012 bij 18:29 #

    Heel mooi, en ik heb ook al gedacht aan dat soort colletje, dus als je uitleg post zal ik die graag lezen 🙂

  19. With Love - by Eva 2 oktober 2012 bij 19:30 #

    Zo’n colletje zie ik voor mezelf ook wel zitten! Dus voel u héél vrij om een tutorial te schrijven 😉
    Ik vind dit zeker een meer dan geslaagde test! En het snorretje vanachter maakt het af. Uwe zoon is zelfs in onderbroek heel schoon 🙂

    • An 2 oktober 2012 bij 19:43 #

      Op die leeftijd komen ze daar nog mee weg hé 😉

Trackbacks/Pingbacks

  1. Stripes Rule - 1 maart 2013

    […] yellow and white striped hoodie is made from a Farbenmix pattern here.  And An blogged here about that great shirt with green elbow patches and collar on the […]

  2. Thijs in het nieuw … het vervolg | Paspelpoezen - 21 november 2013

    […] Ik ben geen recykleer-queen, maar ‘t heeft me in ‘t verleden toch al leuke dingen opgeleverd. Ik houd dan ook mijn oogjes goed open in de Kringwinkel en op rommelmarkten. Vroeger […]

  3. Gordijn wordt tas | Paspelpoezen - 19 november 2014

    […] als de vorige jaren, vroeg Mieke me om mee te doen met de recykleer-14-daagse. En ook deze keer zei ik […]

  4. kickin off KCWC - 21 juni 2016

    […] refashion, fox head, gnome dress, cats pajamas, lego man, maxi smock, moccasins, dressed in hues, excuse me I mustache, checkered […]

Plaats een reactie